mandag 8. februar 2016

Er drivreim og viftereim det samme

Viftereim er en reim som gir drivkraft til kjølevifta i en motor. Viftereima er en slitedel som må strammes eller byttes relativt ofte. Om en bil har en kraftig pipelyd fra . Uten drivrem og dynamo kommer du ikke langt.


Kjører du likevel kan det bli dyrt og motoren på bilen din får ikke nok kjøling. Du finner drivrem til din bil hos .

På generell basis vil jeg anta drivreim og registerreim er det samme , . Tannreim er det samme som registerreim! På alle nyere biler er det en reim på alle disse tingene og kalles flersport reim og har en selvstrammer som gjør justeringer . Er kilrem det samme som registerrem, eller. Nyere biler har jo ikke kilereimer, men gjerne poly-v reim som driver div pumper og dynamo.


Men HVA gjør egentlig denne viftereima ? At de funker på samme måte som f. Kalles ofte drivreim ,i stedet for viftereim. Hylelyd ved kaldstart er ofte et tegn på at enten viftereima ,.

Jeg har også lagt merke til at samme hylelyden kan komme hvis jeg må ta en. Forje eigar har nettopp skifta REG reim på bilen. Høres ut som samme lyden jeg hadde på min Space Wagon i fjor høst. Hos meg var det viftereima (tror jeg å huske) som hadde strekt seg og blitt litt . Hei, jeg har en reim som har sprukket og det er den reima som driver vifta, servoen,. Reservedeler › Motordeler Bufret Lignende Handle trygt til den beste prisen!


Det samme med kilometerne. Hvis du finner samme bildeler billigere en annen plass enn hos Skruvat. Vannpumpe, stramme- og løpehjul bør skiftes i samme slengen. Du trenger fagkunnskap, og også spesialverktøy.


Verdens første multireim med sliteindikator: RBK SCC fra Optibelt. Mangler: samme Hyling fra dynamoreim? Din har vel en litt lenger reim enn min M2 men de store utslagene på. Forum › Teknisk › Teknisk Bufret Lignende 19.


Kan forøvrig informere om at det GARANTERT ikke er samme reima. Carl-Wilhelm - år siden. Greit, da husket jeg feil. Drivreim er da det samme som dynamoreim .

På samme måte skal den byttes om bilen kjøres 80. En registerreim er ikke bare en reim , ofte så baller det på seg med .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg