onsdag 7. september 2016

Grave ned strømledning

Kunder kan selv grave grøft og legge rør fra husvegg og fram til anvist. Jeg holder på å planlegge en terrengendring i hagen. I den forbindelse skal vi gjøre klart for to-tre utelamper som skal fundamenteres i bakken.


Dammen blir ca meter unna huset. Da må vi grave ned strømledningen , .

Det er en helt vanlig ledning som er beregnet og godkjent for og ligge. Det eneste jeg ville gjort selv, var å grave , legge ned røret, men la . Grav den ned mellom husene og terminer begge ender med standard tilkoblinger ,. Det er snakk om å grave ned en ledning i hagen ffs! Jeg har kjøpt hus med garasje og skal få satt opp lader.


Installasjon i garasje 31. Forberede for hurtiglader ved trekking av strøm til garasje. Flere resultater fra elbilforum.

Nordstrands Blad - Ta grep mot lufthengte ledninger! LES OGSÅ: Tok spaden i egne hender og gravde ned kablene selv. Skal grave den ned ca 150cm ned i bakken.


Det skal bare være til lys og en varmeovn på ca. Er det noen som kan gi meg noen tips. Skal du grave en grøft over en vei eller noe? Hvis ikke, holder det med og grave ca.


Et tre har falt ned på en strømledning. Kabelgrøft graves i samråd med installatør. Dersom huset eller anlegget skal rives må Skagerak Nett kontaktes for nedtak av måler og eventuelt luftsstrekk. Vi har fått beskjed om at bare dersom kommunen skal grave her oppe, da kan de grave ned ledningene, sier Gunnar Busland oppgitt.


Heisann;)jeg lurte på om hvis jeg graver ned ett rør i bakken og så trekker en PR kabel i dette røret og kobler til et utelys i enden av kabelen, . Helst hadde han sett at de ble gravd ned , for kablene er ikke. Klager krevde at den nye strømkabelen ble gravd ned eller ble strukket fra en annen stolpe til naboeiendommen. Bør den legges i trekkerør? Hafslund Nett AS viste til at klagers nabo .

Jeg skal ha en elektriker til å gjøre jobben, men kunne tenke meg å grave grøft og legge ned kabel selv for å . I fjor falt den ned , og ble surret opp med et tau av Lyse Energi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg