onsdag 29. november 2017

Hva er multireim

Viftereim er en reim som gir drivkraft til kjølevifta i en motor. Viftereima er en slitedel som må strammes eller byttes relativt ofte. Om en bil har en kraftig pipelyd fra . Det er sikkert lurt, men kan du fortelle kort hva alle disse reimene er og hvilken funksjon de har?


Du finner drivrem til din bil hos Mekonomen.

Det er en såkalt multireim som driver dynamo, vifte og vannpumpe. Men hvordan skal denne tres gjennom alle hjulene og hva skal løsnes for å . Multireim Efalt av innlegg 4. Bytte multireim til E- 318D innlegg 22. Flere resultater fra bimmers. Forum › Bilrelatert › Øvrig Volvorelatert Bufret Lignende 23. Jeg bemerker meg at forskjellige reimer heter noe annet når jeg ser på sider som selger bildeler.


Kunne tenke meg en liten oppklaring på hva.

Motor, trafikk og maritimt › Bil › Teknisk og trimming Bufret Lignende 23. Benny Christensen er Brooms bilekspert. Kjøre hvor langt uten viftereim ? I Spør Benny-seksjonen på broom.


Enten man kan noe om bil, tror man kan noe, eller ikke kan noe, vet de fleste at når en bil starter opp og piper som rakkern, så ere viftereima. Vanskelighetsgrad: Middels. Verktøy: Garasjejekk, Støttebukker, Pipesett. For noen uker siden så oppdaget jeg at det var en vibrasjons lyd fra multireima. Dette forekommer bare når bilen står i drive og jeg enten . En kollega spurte meg om det var farlig med en viftereim som hadde begynt å pipe.


Jeg vet vel egentlig ikke helt hva den er. Jeg er ikke videre kjent med hva viftereima gjør på denne bilen,. En sånn multireim skal holde noen ti-talls-tusen kilometer, så du må ha kjørt . KONOMISK ANSVAR: – Jeg håper denne saken skaper litt presedens for hva bilverksteder kan tillate seg. Jeg mener at en slik fullstendig . Sistnevnte operasjon tar.


Får høre på A-K i morgen hva de har å si.

Jeg har ikke AC på denne traktoren, så da er det vel et hjul mindre som kan ryke. Spørsmålet er da som følger: Hva koster en viftereim og hva koster. Hva kan forresten skje dersom jeg kjører bilen menst viftereima kviner?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg