fredag 21. september 2018

Kite vindstyrke

Den første kiten bør ha en størrelse som står i forhold til vekta på kiteren. I første omgang bør den også brukes i moderat vind. Som en tommelfingerregel bør . Som nybegynner kan Foil kite funke fint syns jeg, men av erfaring er min smak: har jeg erfart at det tryggeste er tubekite i mer sterkere vind.


Vinterkite for nybegynner innlegg 15. Snowkite til meg, men hvilken?

Hva slags kite bør jeg kjøpe? Denne dagen er det nærmest perfekte forhold. Kalenderen sier sommer, men vannet holder bare grader. Kiting , kitesurfing , vindsurfing, snøkiting, paragliding,.


Småtips for lange kiteturer: Ha med ekstra liner til kiten , slik at du har mulighet til å . Ved sterkere vind brukes en mindre kite for å hindre for stor kraft i kiten. Teamkjører Tryge Rolseth jr kommer med noen tips om hvilke vindvarsler man kan bruke for å finne vind og (forhåpentligvis) unngå de store . For en fersk kiter , kan det være vanskelig å orientere seg i. I lite vind (for eksempel fra 2-meters pr sekund) vil et standard størrelse.

Vind og vejr Vind og landskabet Vejledende størrelse Velegnede steder Din instruktør anbefaler. Når du har rigget kiten til, kan du holde linerne op i luften. Stødende vind kan være farlig! Kiten kan gøre helt uventede ting.


Vurdér (og spørg andre på stranden), hvor slemt det er. Tag hjem igen, vind stødene er kraftige . Denne spoten kan også være bedre enn Haukeliseter på sørvestlig vind , siden vinden passerer fritt. Ett sekund tok det, fra vinden tok tak i kiten , løftet meg en halv meter til værs og. Dragen er for stor til en nybegynner i denne vindstyrken , sier . Er en til dels ivrig kiter , og er derfor glad i vind - spesiellt stabil vind. Har opplevd at vinden kan bli veldig ustabil i typisk bygevær.


Wedset er det minst like morsomt å kite på snø som på vann. Windfinder kommer i ny versjon med bedre prognoser for vind. Her har vi tilgang til flere ulike områder som egner seg for kiting , og vi kan derfor tilpasse kurs lokasjon til vindretning og vindstyrke. Derfor kan man på dager hvor det meldes bare 3-4ms sydlig vind , få en.


Det var mine cents av erfaringer fra mange års kiting på verket, . Ski eller snowboar hjelm, sele, vindtette klær, en drage ( kite ) og litt erfaring er alt du trenger. Mange passende områder, noe for enhver vindstyrke.

Med oppdatert informasjon fra våre værstasjoner og webkamera på . Som sponsor av kite -eventet Red Bull Ragnarok fikk Statkraft vist frem en fransk nyvinning innen vindmåling. Ved bruk av Lidar-teknologi kan . Kan jeg friste noen kjære terrengsyklister med et par kiter ? En større kite kan brukes i lettere vind , og gi deg høyere fart når man blir mer . The charts in the next pages are an attempt to give riders guidance about choosing the right kite size for a given wind strength. Please note that this guidance is . Supersikker kite med unik stabilitet. Ypperlig for skolebruk, men også fantastisk for barn og lette personer. Også en fantastisk kite i veldig høye vindstyrker.


Deretter manglet jeg kun skiseil og kite , noe som jeg ikke ønsket å kjøpe på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg