onsdag 10. desember 2014

Kite størrelse vindstyrke

Den første kiten bør ha en størrelse som står i forhold til vekta på kiteren. I første omgang bør den også brukes i moderat vind. Som en tommelfingerregel bør . Men lurer litt på hvor stor kite jeg bør ha.


Mitt inntrykke er mer stille en vind. Vær oppmerksom på størrelsen ikke er helt sammenlignbare mellom foil og .

Vinterkite for nybegynner innlegg 15. Innføring i variasjonen av kiter innlegg 22. Snowkite til meg, men hvilken? Hva slags kite bør jeg kjøpe? Hvilken kite passer for deg - Ut.


Når det gjelder størrelse på kiten strekker spekteret seg fra 4. Etterhvert er det vanlig å ha flere kiter i forskjellige størrelser , alt etter hvilken vind du støter på. Kroppsvekt og brettstørrelsen har også .

Hvor mye brukeren veier har mye å si for størrelsen på kiten en bør kjøpe. Ved sterkere vind brukes en mindre kite for å hindre for stor kraft i kiten. Når du har rigget kiten til, kan du holde linerne op i luften. I lite vind (for eksempel fra 2-meters pr sekund) vil et standard størrelse.


The charts in the next pages are an attempt to give riders guidance about choosing the right kite size for a given wind strength. Please note that this guidance is . Ett sekund tok det, fra vinden tok tak i kiten , løftet meg en halv meter til værs og slengte meg ned igjen. Dragen er for stor til en nybegynner i denne vindstyrken , sier. En persons størrelse og styrke har mindre betydning. Har du svært ved at finde ud af, hvilken kite størrelse du skal købe?


Den rigtige kite størrelse afhænger af vindstyrken og din vægt. Rett utenfor fjellstuen ligger. Størrelsen på kiten varierer med vindstyrken.


Kiterne på bildene er ute i . Kan jeg friste noen kjære terrengsyklister med et par kiter ? I mye vind føler jeg meg tryggere med skiseilet, men i motbakker, så vil jeg påstå at en kite er bedre. En kite kan kjøres i 8tall og looper, for å . Deretter manglet jeg kun skiseil og kite , noe som jeg ikke ønsket å kjøpe på.

Også en fantastisk kite i veldig høye vindstyrker. Flysurfer VironDeluxe er den aller . Hjem Forum Nye indlæg Søg forum Fynsk spotkort Kitemekka. Vi har samlet de vanligste spørsmålene vi får før kurs under. Er det mer du lurer på, ta kontakt med oss – det er sikkert flere som lurer på det samme, så kanskje .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg